ورود ثبت نام
سبک بازی های ویدیویی (معرفی انواع ژانر بازی )
» بازی » سبک های بازی ویدیویی (معرفی همه ژانر های بازی )
7967 بازدید

سبک های بازی ویدیویی (معرفی همه ژانر های بازی )

 اگر گیمر باشید و به بازی های ویدیویی علاقه زیادی داشته باشید حتماً باید بدانید که هر بازی ویدئویی ژانر یا سبک و نوع خودش را دارد ، امروز ما می خواهیم شما را با همه  انواع سبک بازی های ویدیویی آشنا کنیم .

سبک بازی تیراندازی یا Shooter

در این نوع بازی ها تاکید بازی ها استفاده از سلاح‌های گرم و سرد است، این نوع بازی ها اکثراً در محیط های محدود یا همان ( ARCADE ) اتفاق می‌افتد ولی بعضی وقت ها این مورد وجود دارد که بازی جهان باز ( open world ) باشد و زمان آن بستگی به نوع بازی داشته باشد هم چنین بازی های زیادی در این نوع ژانر وجود دارند مانند : کال آف دیوتی ، بتلفیلد , دوُم , و ……  البته بازی های دوُم و ولفاشتاین اولین بازی هایی بودند که در سبک شوتر راهی بازار شدند .

سبک بازی مسابقه ای یا Racing

این نوع بازی از سبک مسابقات استفاده می کند، در بازی های ریسینگ خودروهای فراوان وجود دارند و شما می توانید آن ها را هرجور که می خواهید شخصی سازی کنید و با آنها مسابقه بدهید بعضی از بازی های مسابقه ای فقط در یک پیست اتفاق می‌افتد و شما یک نوع پیست را بارها بارها دور میزنید تا برنده معلوم شود ولی در دیگر نوع بازی کاملا جهان باز است و بازیکنان اختیار دارند که کل نقشه را به گشت و گذار بپردازند بازی هایی مشهور مانند نید فود اسپید و فورزا هورایزن از این نوع بازی های جهان باز هستند.

سبک های بازی Stealth یا مخفی کاری

در این نوع سبک از بازی شما باید به آرامی و بدون هیچ هرج و مرجی وظایف خود را انجام دهید و مأموریت خود را به پایان برسانید و باید جوری رفتار کنید که توجه کمی به خود جلب کنید، بازی های هیتمن ، اسپلینتر سل و متال گیر سالید از این نوع ژانر برخوردار هستند.

ژانر بازی Survive یا سبک بقا

وقتی نام این سبک می آید کمتر کسی پیدا می شود که رزیدنت ایول و یا سایلنت هیل را به یادش نیاورد، اگر این نوع سبک را بازی کرده باشید باید بگویم که باید با این نوع بازی ها آشنایی داشته باشید، در این نوع سبک که از اسمش پیداست تقریبا شما از هیچ چیز شروع می کنید و باید با گشت گذار در محیط پیرامون خود وسایل مورد نیاز خود را پیدا کنید و شکم خود را پر و امنیت خود را تأمین کنید و با موجوداتی که تشنه ی خون شما هستند مبارزه کنید،بازی های رزیدنت ایول ، سایلنت هیل ،TLOU1,2 از این نوع بازی ها هستند.

ژانر بازی های Role playing game یا نقش آفرینی

سبک بازی های ویدیوی یا کامپوتری ( RPG ) که یکی از مورد علاقه ترین ژانر بازی ها بخصوص خودم است، جز مورد علاقه ترین ژانر جهان است، در این نوع سبک ، بازی دارای جهان بزرگ و گویایی است یعنی بازی کنان آزاد اند که هر گونه دلشان می‌خواهد بازی را پیش ببرند از گشت گذار کردن درون مپ یا بوجود آوردن هرج و مرجی و کشتن افراد بی گناه در این سبک شما می تواند خرید فروش انجام دهید سلاح خود را تعویض یا آپگرید کنید وسیله حمل نقل (بستگی به زمان جریان بازی دارد) را تعویض یا شخصی سازی کنید و کلی جزئیات بیش تر که می توانید کشف کنید ، بازی های ویچر، رد دد و ….. از این نوع سبک هستند.

سبک بازی (Hack & slash)

در این نوع ژانر از بازی شما در مقابل تعداد زیادی از دشمن قرار می‌گیرید و وظیفه دارید با سلاح های که در دست دارید با آنها مبارزه کنید در این نوع بازی ها ( damage ) سلاح ها بسیار مهم است زیرا اگر دمیج سلاح شما کم باشد وقت زیادی را تلف می کند ولی اگر دمیج سلاح زیاد باشد دشمن با یک ضربه از پا در می آید. بازی های گاد آف وار ، دویل می کرای از این نوع بازی هستند.

سبک های بازی استراتژی یا Strategy

در این ژانر که که بسیار ژانر لذت بخشی است شما یک قبیله کوچک را در اختیار دارید و به عهده‌ی خودتان است که چگونه آن را مدیریت کنید و آن را گسترده کنید البته باید مراقب همه چیز قبیله خود باشید زیار دشمنانی وجود دارند که فقط به فکر غارت منابع شما هستند این بازی ها اکثرا بر روی پلتفرم PC یا کامپیوتر عرضه می شوند ، بازی های stronghold , age of empires و….. در این نوع سبک های بازی هستند.

سبک های بازی ویدیویی ورزشی یا Sport

اگه ژانر بازی مسابقه ای  را خوانده باشید باید بدانید که سبک Racing زیر مجموعه ژانر اسپورت است ولی کم کم باید مشغول مستقل شدن است ، هر موقع اسم این سبک را می‌شنوید یاد فیفا ( FIFA ) و  پس ( pes ) می‌افتید .

سبک ورزشی ، سبکی است که ورزش های مختلف را شبیه سازی می کند .

سبک های بازی ویدیویی (معرفی همه ژانر های بازی )

ژانر مبارزه ای یا Fighting

این نوع سبک که یکی از محبوب ترین ها است جز بازی های ( arcade ) هستش ، این نوع سبک که بر اساس مبارزات رزمی ساخته می شود و بصورت تک به تک . یا یک به یک انجام می شود و هیچ گونه سلاحی در آن بکار نم یرود، از بازی های محبوب این سبک می توان به آیکن و مورتال کمبت اشاره کرد.

سبک های بازی ویدیویی (معرفی همه ژانر های بازی )

ژانر شبیه سازی یا Simulation

این نوع سبک که برای همه آشنا است، از نوع متفاوتی از ژانر بهره می برد در این سبک که شبیه ساز زندگی و شغل متفاوت است را برای شما به نمایش می گذارد برای مثال بازی sims که شبیه ساز زندگی روزمره انسان است یا بازی Farm simulator , Flight simulator و….. که از این نوع سبک بهرمند هستند.

سبک های بازی ویدیویی (معرفی همه ژانر های بازی )

ژانر معمایی یا Puzzle

در این نوع سبک بازی معمایی سعی می شود که ذهن بازیکن را درگیر کند و بازیکن را به چالش های متفاوت بکشد از حل پازل گرفته تا پیدا کردن اشیاء متفاوت در مکان های شلوغ و بازی هایی مانند Tetris، Braid، Portal و Limbo و … از این سبک بازیها استفاده کرده اند .

سبک های بازی ویدیویی (معرفی همه ژانر های بازی )

 

شما کدام یک از این سبک های بازی ویدیویی یا کامپیوتری را دوست دارید ؟ در قسمت نظرات بنویسید . 

محمد مهدی حیدری ستوده

دیدگاه



جواب سوال چیه ؟ *

  1. سبحان گفت:

    خیلی عالی و ساده در مورد سبک های ویدئویی توضیح داده بودید ممنون